Tweede nieuwe Doosan krachtpatser voor Van der Meulen Woudsend

Gepubliceerd op: 7 juni 2022

Afgelopen januari heeft van der Meulen Woudsend de eerste van de twee nieuw aangekochte Doosan rupsgraafmachines in gebruik genomen. Een Doosan DX300LC-7 multi-user, volledig aangepast naar wens van de klant en in bedrijfskleuren gespoten.  

De nieuwe volledig omgebouwde Doosan DX255LC-7 is onlangs afgeleverd en in gebruik genomen. 

 

Niet de grootste, maar de beste!

 

Van der Meulen Woudsend B.V. is een bedrijf dat zich door de jaren heen heeft ontwikkeld tot een baggerbedrijf en met name gespecialiseerd is in het aanleggen en onderhouden van natuurlijke oevers en nat grondverzet. De gebroeders Klaas en Mark van der Meulen staan sinds 2012 aan het roer van dit familiebedrijf dat zijn oorsprong kent vanuit 1965. Hun opa begon toen met baggeren en transport over het water. Het bedrijf is sindsdien flink gegroeid en de organisatie telt momenteel zo´n 25 medewerkers in Nederland en 10 medewerkers in Duitsland. Het bedrijf kent op dit moment twee takken. In Nederland houdt het bedrijf zich voornamelijk bezig met baggeren op het water en in Duitsland hebben ze nog een locatie die vooral bezig is met zandwinning. In hun branche willen ze niet de grootste zijn, maar de beste. 

Duurzaamheid
Een uitdaging voor van der Meulen Woudsend is de snelle verduurzaming die men steeds meer ziet komen en waar het bedrijf zoveel mogelijk op in wil spelen waar het kan. In de binnenvaart heb je met een ander soort certificering van doen dan aan de wal. Ook voor de machines zijn ze bezig met de verduurzaming en hebben ze daarom ook iets langer gewacht zodat ze de nieuwe Doosans met Stage V motoren konden aanschaffen. De DX255LC-7 en de DX300LC-7 zijn afgelopen jaar besteld en worden beide volledig omgebouwd met lange gieken en speciaal naar wens van de gebruiker opgebouwd. 

Een uitdaging voor van der Meulen Woudsend is de snelle verduurzaming die men steeds meer ziet komen en waar het bedrijf zoveel mogelijk op in wil spelen waar het kan. In de binnenvaart heb je met een ander soort certificering van doen dan aan de wal. Ook voor de machines zijn ze bezig met de verduurzaming en hebben ze daarom ook iets langer gewacht zodat ze de nieuwe Doosans met Stage V motoren konden aanschaffen. De DX255LC-7 en de DX300LC-7 zijn afgelopen jaar besteld en worden beide volledig omgebouwd met lange gieken en speciaal naar wens van de gebruiker opgebouwd. 

Onlangs hebben we Klaas van der Meulen mogen interviewen voor een artikel in een vakblad-magazine en vroegen hem over zijn team, de dealer en de machines.
`Onze jongens en ikzelf zijn super tevreden over Anema Arum. Je hebt natuurlijk de cultuur. Ik wil niet zeggen dat we de beste provincie zijn, maar Friezen onder elkaar is toch wel het makkelijkste praten. Je snapt elkaar en spreekt dezelfde taal, dat maakt de communicatie erg gemakkelijk. Daarnaast vind ik een van de grootste voordelen dat ze naast de verkoop van de machines ook een groot machinepark in de verhuur hebben. Waardoor we, als we een keer wat extra machines nodig hebben, deze snel en flexibel in kunnen zetten. Zo hebben we vanuit de verhuur een machine gekocht, namelijk de Doosan DX225LC-5. Op dit moment staat de machine te draaien op onze locatie in Duitsland. Wij houden het graag als bedrijf makkelijk, kort en snel. Dat alles is onze dealer ook, nooit ingewikkeld en ze zijn zijn er altijd voor je. Naast al deze positieve punten is onze dealer altijd bezig met innovaties, dan hebben ze weer een nieuwe lange giek en dan weer een ander nieuwe systeem, dat is grappig. Wij zijn zelf als bedrijf natuurlijk veel bezig met verbeteringen en het is fijn om dat ook terug te zien bij je dealer`, aldus Klaas. 

Van der Meulen Woudsend
Vosseleane 71
8551 ML Woudsend
0514-592229

www.vandermeulenwoudsend.nl

 

Doosan DX255LC-7 aangepast met alle denkbare opties

Doosan DX255LC-7:

- Doosan DL06P 6 cilinder commonrail dieselmotor Stage V
- eigen gewicht 26000 kg
- monogiek 590 cm -> verlengen naar 700 cm
- steel 300 cm -> naar 500 cm
- ballast verzwaren met 3000 kg en bestaande ballast 10 cm naar achteren
- hamer/rotatiefunctie
- proportionele bediening
- brede rupsen, van 60cm naar 90 cm
- extra LED werkverlichting
- nieuwe cabine met instelbare en luchtgeveerde stoel met verwarming
- climate control
- 360 gr. camera
- 8" monitor
- Doosan Connect

- hydraulische snelwissel CW40 incl. hijshaak
- brede graafbak ss042-210 cm 1450 liter - CW40
- Groeneveld centrale vetsmering
- treeplank over de gehele linker- en rechterzijde
- Topcon 3D GPS voorbereiding
- cabine overdruk voorbereiding
- ramen cabine tinten

* Gehele machine in 2K-lak bedrijfskleuren gespoten. 
Na de verbouw is het totale machinegewicht inclusief wissel plm. 29000 kg, bereik aan mes graafbak 1450 cm.

De nieuwe DX255LC-7 vervangt een Doosan DX255LC-5 uit 2016 met zo'n 6500h op de teller.