Jos van Gent en zijn team
Van Gent is een familiebedrijf in hart en nieren. In 1997 nam Jos van Gent het bedrijf over van zijn vader Arie, die zijn hele werkzame leven het bedrijf had gerund met broer Bert. Jos is inmiddels al meer dan 15 jaar verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van Van Gent Zand- en Grindhandel.
Met een viertal enthousiaste medewerkers en zijn vrouw Conny vormt Van Gent Zand- en Grindhandel een vast team die u graag van dienst is. Samen voorzien zij u van alle informatie over de verschillende bouwgrondstoffen die Van Gent Zand- en Grindhandel levert en transporteert.
Van Gent Zand- en Grindhandel
Steigerboom 9
5331 KA Kerkdriel
0418-631244
www.zandengrindhandelvangent.nl
Doosan DX300LC-7 werkzaam op het overslag-ponton
Na 16 jaar trouwe dienst heeft Jos van Gent zijn 'oude' machine vervangen voor een Doosan DX300LC-7.
En deze is specifiek omgebouwd naar een overslagmachine voor op het ponton bij de kade aan het water 'Den Dol' wat uitmondt in de Maas in Kerkdriel.
Wanneer we het erf op rijden zien we het ponton al liggen.
De extreme hoge waterstand veroorzaakt door het noodweer in het zuiden van land, maakt dat de situatie uiteindelijk ideaal is voor het overzetten van de machines.
Normaal is de waterstand zo'n 2,5 meter lager en stond het water twee dagen voor afleveren nog 30 cm hoog in de schaftkeet. Deze waterstand is abnormaal voor de tijd van het jaar en is het gesprek van de dag. Het waterpeil is in de afgelopen 24 uur zo'n 1,5 meter gezakt en we kunnen de truck laden voor vertrek richting onze zuiderburen.
De komst van de DX300LC-7 blijkt het nieuwe 'talk of the town'. De grote Amerikaanse Peter Bilt truck met de in bekende groene Van Gent B.V. bedrijfskleuren gespoten overslagmachine, is al vanuit het noorden diverse keren op de Nederlandse wegen richting het zuiden gespot.
Jos van Gent blijft er laconiek onder en is pas gerust als alles is opgebouwd en veilig op het ponton staat.
Het enthousiaste team van Van Gent kijkt al werkend toe hoe de verhoogde cabine en grijper ter plekke gemonteerd worden. Aan het einde van de dag is alles klaar en wordt de operatie 'on board' in werking gesteld.
Onder belangstelling van aangereden nieuwsgierigen, zowel op het water als aan de wal, kan het preciesie werk om de machine aan boord te rijden beginnen met de beste stuurlui aan wal!
De volgende ochtend gaat het werk om 6:00 uur voor Jos van Gent pas echt beginnen.
Een grotere nieuwe lunchbox is aangeschaft aldus een gekscherende goedlachse Conny van Gent, ze verwacht een lange werkdag comfortabele in zijn comfortabele Doosan DX300LC-7 cabine.