Digitale middelen wereldwijd monitoren
In de kern dient het Uptime Center als centraal punt voor het bewaken van de gezondheid en beschikbaarheid van verschillende digitale middelen. Door gegevens uit verschillende bronnen samen te voegen, krijgt Develon een uitgebreid en visueel overzicht van de kritieke systemen en services van de machines. Hierdoor kan het bedrijf inzicht krijgen in de systeemprestaties, potentiële problemen identificeren en snel reageren op eventuele problemen.
De DUC streeft ernaar klanten een preventieve aanpak te bieden, waarbij wordt overgestapt van een aanvankelijk reactieve houding, waarbij problemen worden aangepakt wanneer ze zich voordoen, naar het aanbieden van een proactieve strategie. Dit houdt in dat er wordt geanticipeerd op mogelijke problemen en dat stilstand wordt voorkomen.
De vorming van het DUC is gebaseerd op een pilot van het bedrijf Machine Monitoring Center (MMC) dat in 2021 van start ging en eind januari 2024 officieel werd geopend als het DUC met een uitgebreide reikwijdte van de werkzaamheden dat naast monitoring ook klantgerichte diensten op afstand omvat.
Integratie van nieuwe technologieën en processen
Het Uptime Center wil een onmisbaar hulpmiddel zijn om Develon een uitgebreid en visueel overzicht te geven van kritische systemen en machineservices. Het Uptime Center integreert actief nieuwe technologieën en processen in zijn activiteiten. Deze toewijding aan innovatie is de sleutel tot het bereiken en behouden van een hoge uptime van machines.
Het regelmatig monitoren van foutcodes helpt Develon preventief onderhoud uit te voeren en mogelijke storingen te voorkomen. Het onderzoeken van gegevens uit olieanalyses biedt inzicht in de toestand van de smeermiddelen voor machines, waardoor potentiële problemen kunnen worden geïdentificeerd en onderhoudsschema's kunnen worden geoptimaliseerd.
Onderhoudsmonitoring via de analyse van onderhoudsgegevens maakt het mogelijk om het onderhoud van apparatuur te volgen, zodat regelmatig onderhoud volgens schema wordt uitgevoerd om onverwachte storingen te voorkomen. Big data-analyses zoals het bestuderen van trillingen en belastingsmetingen op componenten helpen bij het begrijpen van stresspunten en potentiële storingen, waardoor proactief ingrijpen mogelijk wordt.
Het bestuderen van historische gegevens over storingen aan apparatuur helpt bij het identificeren van patronen en hoofdoorzaken, waardoor strategieën worden ontwikkeld om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
De belangrijkste diensten van de DUC zijn onder andere Foutcodeanalyse, VR (Virtual Reality)-simulator, AR (Augmented Reality)-begeleiding en CAN BLACK BOX*. Deze worden gefaciliteerd met servicefuncties op afstand via verschillende digitale technologieën.
* CAN BLACK BOX: Technologie voor diagnose op afstand door verbinding te maken met de CAN (Controller Area Network) databus, het interne communicatienetwerk van de elektronische componenten van apparatuur, met een telematicasysteem (TMS).